Diferenţa dintre Marcă şi Brand.

Brand-ul şi Marca sunt două lucruri diferite, dar de cele mai multe ori sunt încurcate.

Ce este o Marcă?
Marca ne arată sursa de provenienţă a produsului sau a serviciului, prin precizarea producătorului sau a furnizorului. Forma unei mărci poate include: litere (Moldcel, Orange), cifre, sloganuri (iPhone - think different), forme geometrice, imagini, etichete, combinaţii de culori (filialele McDonalds). Marca poate fi un desen sau un grup de litere (KFC) care apar pe produs sau pe ambalaj, cu scopul de a-i permite consumatorului să deosebească produsele similare.

Ce este Brand-ul?
Deci dacă acest simbol, marcă (nume, logo etc.) este exploatat corect (comercializat, calitate, promovare...), creează influenţă şi valoare. Adi
că brand-ul nu este altceva decît imaginea sau prestigiul care şi-l acaparează o Marcă în faţa consumatorilor (clienţilor).
Marca poţi să ţi-o creezi în fiecare zi, măcar şi o sută pe zi, este nevoie doar să mergi la AGEPI (Agentia de Stat pentru Proprietate Intelectuala) şi să o înregistrezi. Dar ca să-ţi creezi un Brand ai nevoie de foarte mult timp, calitate, promovare, stabilitate şi multe multe alte calităţi pozitive.

De exemplu:
La crearea companiei Apple, nimeni nu sărea în sus, să facă mari cozi pe la magazine să cumpere produsele lor pentru că nimeni nu îi cunoştea ce reprezintă ei, ce calitate au produsele lor . . . Dar cu timpul, cînd au început să inventeze produse noi, tehnologii noi consumatorii le-au apreciat calitatea, inventivitatea şi multe alte calităţi pozitive cît şi pe cele negative şi au reuşit să devină Brand.

Brand-urile mai pot fi şi vîndute prin franşiză, despre asta mai tîrziu o să scriu.

No comments:

Post a Comment