Ce este merchandisingul/mercantizarea?

Merchandising - totalitatea tehnicilor și previziunilor necesare pentru a se vinde marfa potrivită la locul potrivit, în cantitățile potrivite,la timpul potrivit și prețul potrivit.

Termenul merchandising sau mercantizare este folosit din ce în ce mai des pentru a desemna activităţile ce ţin de stimularea vânzărilor la nivelul punctelor de vanzare. Merchandising-ul se încadrează, astfel, în activităţile de 'management al categoriilor' în vederea creşterii vânzărilor. Aici sunt incluse şi : designul ambalajelor, modul de aranjare a mărfurilor, crearea şi amplasarea de mijloace de semnalizare şi promovare a produselor, promoţiile de preţ sau vânzări, evenimentele, prezentarea fizică a produselor, sampling-urile, degustările. Costurile de merchandising se regăsesc în mare parte în costul mărfurilor vândute către consumatori.



Prin urmare, esenţa merchandisingului are patru caracteristici de bazã:
1. Merchandisingul este arta vânzãrii, în primul rând la magazin, în procesul de cumpãrare al mãrfurilor şi serviciilor

2. Merchandisingul are scopul de a influienţa asupra consumatorului care se aflã la locul de vânzare
3. Merchandisingul este complexul de mãsuri pentru promovarea şi stimulare a vânzãrii mãrfurilor, mãrcii, ambalajului în spaţiul comercial
4. Merchandisingul presupune elementele urmãtoare: utilarea efectivã a locului de vânzare, instalarea mãrfurilor în magazin în mod corect, amenajarea locului de vânzare în diferite culori pentru crearea unei ambianţe plãcute.

Consumatorii vor fi satisfãcuţi în magazin dacã li se oferã: Marfa potrivitã, în calitãţile potrivite, la timpul potrivit, la preţul potrivit, printr-un apel corespunzãtor.


Mai multe aflaţi aici.

No comments:

Post a Comment